Gimnazjaliści pisali egzamin w dniach 18-20 kwietnia 2016 r. Ci, którzy z przyczyn losowych nie mogli do niego przystąpić w terminie podstawowym, podeszli do egzaminu w terminie dodatkowym, czyli 1-3 czerwca. Znamy wstępne wyniki zmagań uczniów z egzaminem!
Egzamin gimnazjalny składał się z trzech części. Pierwsza część - humanistyczna - zawierała arkusz zadań z języka polskiego oraz arkusz z historii i wiedzy o społeczeństwie. W drugiej - matematyczno-przyrodniczej - uczniowie mieli do rozwiązania dwa arkusze zadań: z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia, fizyka, geografia) i z matematyki. Trzecia część zawierała jeden arkusz zadań z wybranego języka obcego nowożytnego - na poziomie podstawowym lub na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
Do egzaminu w terminie kwietniowym przystąpiło ok. 354 000 uczniów trzecich klas gimnazjów w całej Polsce. Reszta zdawała egzamin w terminie czerwcowym.
Osobne wersje arkuszy miały osoby z zespołem Aspergera, z autyzmem, niedowidzące, słabowidzące, niedosłyszące, słabosłyszące oraz upośledzone w stopniu lekkim.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała zestawienie średnich wyników egzaminów gimnazjalnych pod kątem lokalizacji szkoły. I tak:
Cześć humanistyczna:
- z zakresu języka polskiego uczniowie uzyskali średnio: 67% (wieś), 67% (miasta do 20 tys.), 69% (miasta od 20 do 100 tys.), 72% (miasta powyżej 100 tys.).
- z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie uczniowie uzyskali średnio: 55% (wieś), 54% (miasta do 20 tys.), 56% (miasta od 20 do 100 tys.), 60% (miasta powyżej 100 tys.).
Część matematyczno-przyrodnicza:
- z zakresu matematyki uczniowie uzyskali średnio: 47% (wieś), 46% (miasta do 20 tys.), 49% (miasta od 20 do 100 tys.), 54% (miasta powyżej 100 tys.).
- z zakresu przedmiotów przyrodniczych uczniowie uzyskali średnio: 49% (wieś), 49% (miasta do 20 tys.), 51% (miasta od 20 do 100 tys.), 55% (miasta powyżej 100 tys.)
Jeśli chodzi o egzamin z języka obcego nowożytnego, uczniowie mieli do wyboru angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, ukraiński i włoski. Mogli jednak wybrać tylko ten język, którego uczą się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Najczęściej był to język angielski. Znacząca większość gimnazjalistów przystąpiła też do egzaminu rozszerzonego z tego języka. Drugi w kolejności był język niemiecki.
Egzamin z języka angielskiego - poziom podstawowy - uczniowie uzyskali średnio: 58% (wieś), 61% (miasta do 20 tys.), 66% (miasta od 20 do 100 tys.), 72% (miasta powyżej 100 tys.).
Egzamin z języka angielskiego - poziom rozszerzony - uczniowie uzyskali średnio: 38% (wieś), 42% (miasta do 20 tys.), 48% (miasta od 20 do 100 tys.), 54% (miasta powyżej 100 tys.).
Egzamin z języka niemieckiego - poziom podstawowy - uczniowie uzyskali średnio: 55% (wieś), 56% (miasta do 20 tys.), 57% (miasta od 20 do 100 tys.), 62% (miasta powyżej 100 tys.).
Egzamin z języka niemieckiego - poziom rozszerzony - uczniowie uzyskali średnio: 40% (wieś), 39% (miasta do 20 tys.), 44% (miasta od 20 do 100 tys.), 63% (miasta powyżej 100 tys.).
Źródło: cke.edu.pl
oprac. jm
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
... #2012544 | 95.160.*.* 18 cze 2016 09:16
Jak to jest, że z im liczniejszego miasta jest uczeń, tym statystycznie wynik wyższy? A skoro dzieje się tak w skali kraju, to chyba nie można zwalić winy na nauczycieli szkół wiejskich- to po prostu taka NORMA. I co- nauczyciele ze szkół wiejskich nigdy nie będą mieli szans na sukces, nagrody itp. ...? Mimo, że w swoja pracę zapewne wkładają wiele serca i zaangażowania (im uczeń słabszy, tym więcej trzeba się nad nim natrudzić). No, ale liczą się...cyfry....
Ocena komentarza: warty uwagi (3) !
odpowiedz na ten komentarz