Egzaminy gimnazjalne już za nami. Jak poziom trudności oceniają nauczyciele?
Egzaminy gimnazjalne to wyzwanie nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli. To oni przez trzy lata pracują z młodzieżą i to również w dużym stopniu od ich umiejętności przekazania wiedzy zależą wyniki trzech testów sprawdzających wiedzę gimnazjalistów. Jak poziom trudności oceniają pedagodzy? O podsumowanie egzaminów poprosiliśmy nauczycieli z Gimnazjum nr 3 w Olsztynie.
Najwięcej komentarzy ze strony uczniów doczekało się zadanie polegające na przygotowaniu charakterystyki bohatera, które pojawiło się na egzaminie z języka polskiego. Zdaniem polonistki Ewy Bojarzyn-Zalewskiej część dotycząca języka polskiego nie odbiegała trudnością od egzaminów z poprzednich lat. - Sprawdzała przede wszystkim czytanie ze zrozumieniem i pracę z tekstami źródłowymi, których w tym roku było cztery. Młodzież wychodząca z tej części była zadowolona - podsumowuje nauczycielka - Formuła egzaminu zakładała sprawdzenie jednej z czterech form form wypowiedzi, więc charakterystyka na egzaminie nie powinna być dla uczniów zaskoczeniem - dodaje Ewa Bojarzyn-Zalewska.
W poniedziałek oprócz języka polskiego gimnazjaliści mierzyli się również z pytaniami z historii i wiedzy o społeczeństwie. - Jeżeli chodzi o historię i WOS, to tendencja jest podobna jak w przypadku języka polskiego - bardzo dużo zadań z testami źródłowymi, ale także pytania zamknięte - mówi Izabela Piotrowska, nauczycielka historii w Gimnazjum nr 3. Największą trudność mogły sprawić uczniom pytania dotyczące I wojny światowej, ponieważ jest to materiał z samego końca programu nauczania w trzeciej klasie gimnazjum. - Udało nam się ten materiał również przerobić, dlatego uczniowie nie powinni mieć z nim problemu - dodaje historyczka.
We wtorek gimnazjaliści zdawali cześć matematyczno-przyrodniczą, która wielu młodym uczniom wydawała się o wiele trudniejsza od humanistycznej. Czy tak było? - Uważamy, że test był bardzo prosty. Młodzież wychodząca z sali egzaminacyjnej też była zadowolona. Mam nadzieję, że wyniki będą tak dobre jak odczucia - komentuje test matematyczka Ewa Wacikowska. Część biologiczna była dużym zaskoczeniem dla ciała pedagogicznego. Była ona znacznie prostsza niż przewidywano. - Młodzież nie była zaskoczona pytaniami na części biologicznej. Jedyne pytanie, które było mogło sprawić większą trudność, dotyczyło wad wzroku. W ubiegłym roku pytania były trudniejsze - mówi Irena Bartosik, nauczycielka biologii w Gimnazjum nr 3.
kraw
Egzamin Gimnazjalny 2016 - Sprawdź arkusze egzaminacyjne:
- język angielski - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
- język francuski - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
- język hiszpański - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
- język niemiecki - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
- język rosyjski - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
- język włoski - poziom podstawowy; poziom rozszerzony
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez