Jak poradzili sobie szóstoklasiści na Warmii i Mazurach pisząc sprawdzian?
- Szóstoklasiści dobrze poradzili sobie z rozwiązaniem zadań z kwietniowego zestawu. Najwyższe wyniki uzyskali za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania. Udowodnili, że potrafią korzystać z różnych źródeł informacji, chociaż łączenie informacji z kilku źródeł jednocześnie sprawia jeszcze niektórym 12-latkom kłopot – mówi dr Marcin Smolik, p.o. Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
- Nieco trudniejsze okazały się zadania sprawdzające umiejętność pisania, zwłaszcza jeżeli chodzi o stosowanie urozmaiconego słownictwa i interpunkcję. Warto jednak podkreślić, że wielu szóstoklasistów stworzyło ciekawe, kreatywne i poprawnie skonstruowane opowiadania, w których pokazali, że doskonale rozumieją znaczenie przysłowia Co dwie głowy, to nie jedna i znają wartość współpracy w rozwiązywaniu problemów - dodaje.
Arkusz standardowy zawierał 26 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Za poprawne wykonanie wszystkich zadań można było otrzymać 40 punktów.
Uczniowie uzyskali najwyższe wyniki za rozwiązanie zadań sprawdzających umiejętność czytania, dobrze poradzili sobie z korzystaniem z informacji, nieco trudniejsze okazały się zadania z obszaru pisania i rozumowania
Źródło: CKE
Źródło: CKE
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez