Popularne artykuły

Drugie śniadanie nie musi być nudne!

2016-10-05 09:00:00 (ost. akt: 2016-10-04 14:07:50)
Drugie śniadanie nie musi być nudne!

Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Autor zdjęcia: Fotolia.pl

Rok szkolny trwa już ponad miesiąc, jesień rozpoczęła się na dobre. Jest to okres, który obfituje w pyszne warzywa, takie jak bakłażan, cukinia czy dynia. Wykorzystajmy je do przygotowania drugiego śniadania, które nie musi być tylko nudną kanapką. Mamy dla was ciekawe przepisy.

Drugie śniadanie większość z nas kojarzy z kanapką z szynką lub serem. Jednak nie musi ono tak wyglądać, szczególnie w okresie jesiennym, gdy na rynku dostępne są zdrowe i zarazem pyszne warzywa. Przedstawiamy przepisy na ciekawe drugie śniadania, dzięki którym dzieci będą czekać na przerwę, aby zjeść te zdrowe smakołyki.

Jesienna kanapka z suszonymi pomidorami
Składniki: chleb pełnoziarnisty, masło, szpinak lub kiełki, serek śmietankowy, grillowane warzywa (bakłażan, cukinia, dynia), suszone pomidory, ewentualnie można dodać plastry pieczonego buraka
Wykonanie: Bakłażana i cukinię pokroić w plastry i skrapiamy oliwą. Dynię kroimy w paski. Wszystkie warzywa grillujemy, aż zmiękną i się zrumienią. Po wystudzeniu grillowane warzywa i pomidory kroimy na mniejsze części. Na chlebie posmarowanym masłem i serkiem śmietankowym układamy warzywa oraz pomidory (dla chętnych także plastry buraka), całość przykrywamy świeżymi liśćmi szpinaku lub kiełkami. I gotowe!


Musli z suszonymi owocami
Składniki: płatki kukurydziane, płatki owsiane, pestki dyni/słonecznika/siemię lniane, suszone owoce (morele, brzoskwinie, śliwki, jabłka, banany lub inne), bakalie (rodzynki, orzechy), mleko lub jogurt naturalny/jogurt typu greckiego
Wykonanie: Płatki kukurydziane, płatki owsiane, suszone owoce, bakalie i pestki mieszamy razem. Przed zjedzeniem całość zalewamy mlekiem lub jogurtem naturalnym (może być też jogurt typu greckiego). Smacznego!
Musli najlepiej zrobić samemu. Nie kupujmy gotowego w sklepach, bo tam, oprócz niepotrzebnych konserwantów, znajdziemy również ogromne ilości cukru.

Smaczny zawijas
Składniki: placki tortilli z mąki pełnoziarnistej (mogą być też cienkie naleśniki), filet z piersi kurczaka/indyka, świeże warzywa (papryka, sałata, pomidor, ogórek, cukinia lub bakłażan), czerwona fasola, kukurydza, sól, pieprz
Wykonanie: Kurczaka lub indyka kroimy w kostkę lub paski i smażymy na patelni grillowej bez dodatku tłuszczu, doprawiamy niewielką ilością soli i pieprzu. Na plackach tortilli układamy liście sałaty, dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora, ogórka, paprykę pokrojoną w paski i grillowaną cukinię lub bakłażana, pokrojone także w kostkę. Możemy dodać również ugotowaną czerwoną fasolę i kukurydzę. Całość zawijamy. Przed podaniem farsz polewamy sosem czosnkowym lub pomidorowym. Smacznego!
Sosy zróbmy sami, np. z jogurtu typu greckiego lub naturalnego, dodając przyprawy i zmielone warzywa. Te kupione w sklepie zawierają liczne konserwanty.


mos

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB