W Polsce mamy 1,5 mln młodych bezrobotnych. Znalezienie pracy utrudniają im luki kompetencyjne. Pracodawcy dostrzegają ten problem. Aby go rozwiązać, rozpoczynają współpracę z uczelniami. Praktyki w międzynarodowych korporacjach skutecznie przygotowują studentów do wejścia na rynek pracy.
„W Niemczech współpraca pracodawców z uczelniami wyższymi jest ścisła i efektywna. W Polsce mamy w tej kwestii wiele do nadrobienia, ale idziemy w dobrym kierunku. Gra jest warta świeczki: redukcja bezrobocia wśród młodych mogłaby podnieść PKB nawet o 3%” – mówi Jakub Bejnarowicz, szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.
Inicjatywa współpracy wypływa najczęściej ze strony pracodawców. Zależy im na wykształceniu potencjalnych pracowników oraz wyłowieniu talentów. Zyskują także uniwersytety, które mogą zwiększyć swoją konkurencyjność, oferując interesujące praktyki i kursy biznesowe. Korzyści dla studentów są nieocenione – otrzymują oni szansę na pogłębienie wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności.
Zajęcia z przedstawicielami firm zwykle przybierają formę warsztatów, podczas których rozwiązuje się rzeczywiste problemy biznesowe. Studenci uczą się też pracy w grupie oraz sztuki prezentacji, ponieważ tych kompetencji najczęściej brakuje młodym ludziom. Na najlepszych czekają atrakcyjne staże.
Obecnie blisko połowa polskich uczelni ekonomicznych współpracuje z biznesem, ale jedynie najlepsze mają kontakt z co najmniej kilkunastoma firmami z różnych branż. W ślad tych uczelni idzie coraz więcej uniwersytetów kształcących na innych kierunkach. W końcu wiedza biznesowa przyda się nie tylko marketingowcowi, lecz także grafikowi, który będzie chciał stworzyć i wypromować własną markę.
infowire.pl
Inicjatywa współpracy wypływa najczęściej ze strony pracodawców. Zależy im na wykształceniu potencjalnych pracowników oraz wyłowieniu talentów. Zyskują także uniwersytety, które mogą zwiększyć swoją konkurencyjność, oferując interesujące praktyki i kursy biznesowe. Korzyści dla studentów są nieocenione – otrzymują oni szansę na pogłębienie wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności.
Zajęcia z przedstawicielami firm zwykle przybierają formę warsztatów, podczas których rozwiązuje się rzeczywiste problemy biznesowe. Studenci uczą się też pracy w grupie oraz sztuki prezentacji, ponieważ tych kompetencji najczęściej brakuje młodym ludziom. Na najlepszych czekają atrakcyjne staże.
Obecnie blisko połowa polskich uczelni ekonomicznych współpracuje z biznesem, ale jedynie najlepsze mają kontakt z co najmniej kilkunastoma firmami z różnych branż. W ślad tych uczelni idzie coraz więcej uniwersytetów kształcących na innych kierunkach. W końcu wiedza biznesowa przyda się nie tylko marketingowcowi, lecz także grafikowi, który będzie chciał stworzyć i wypromować własną markę.
infowire.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez