Popularne artykuły

Znamy już ostateczne wyniki tegorocznych matur

2014-09-15 07:02:00 (ost. akt: 2014-09-14 20:08:37)

To już koniec maratonu z maturami. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łomży podała ostateczne wyniki dla województwa warmińsko-mazurskiego. Uwzględniając poprawki, egzamin dojrzałości zdało 78 procent maturzystów.

Znamy już ostateczne wyniki tegorocznych matur

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Wyniki majowych matur były, mówiąc delikatnie, mało optymistyczne, dlatego wiele osób liczyło, że poprawki poprawią nieco nastroje. I poprawiły, choć na pewno nie tak, jakby sobie tego życzyli maturzyści. Po poprawkach okazało się, że tegoroczną maturę zdało 78 proc. osób, które do niej podeszły. Dla porównania przed rokiem ten wynik wynosił 87 proc.

Jaka jest recepta na lepsze wyniki? — Licealiści powinni ciężej pracować — krótko stawia sprawę Jolanta Skrzypczyńska, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego nr 1 w Olsztynie. Jej zdaniem nie można zwalać winy na zbyt wysoki poziom tegorocznych matur. — Egzamin zawsze obejmuje podstawę programową, a więc materiał, który uczniowie powinni mieć opanowany — podkreśla.

Jolanta Skrzypczyńska i tak ma powody do zadowolenia, bo wszyscy jej uczniowie zdali poprawki. — Do tego wyniki są dość wysokie. Jednej z moich uczennic podczas pierwszego podejścia do egzaminu zabrakło tylko jednego procenta z matematyki do zdania. Poprawkę napisała na 50 proc., więc ma się z czego cieszyć — mówi dyrektor LO I.

Ale niewielu poprawkowiczów z matematyki ma powody do radości. Po sierpniowej drugiej rundzie wynik egzaminu z tego przedmiotu podskoczył w stosunku do maja z 70 na 77 proc. (średnia w Polsce to 83 proc.).

Język polski w województwie ostatecznie zdało 93 proc. uczniów (92 proc. w maju, przed rokiem było to 96 proc.). Podobnie wyglądają statystyki dla języka angielskiego — 90 proc. przed poprawkami, 91 proc. po poprawkach. To wynik gorszy o 5 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Nina Ramatowska

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. elka #1485253 | 95.160.*.* 15 wrz 2014 13:33

    Ogromnym problemem w wielu szkołach jest duża absencja uczniów. Osobiście znam osoby, które w ciągu roku mają 250-300 godzin opuszczonych bez żadnej przewlekłej choroby. Rodzice piszą usprawiedliwienia i teoretycznie wsystko jest ok, ale przerobieniem materiału to już nieobecni się nie trapią. Nie znam nauczyciela, który przeleje wiedzę do mózgów tych, których nie ma na zajęciach. I efekty są, jak widać

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. W. #1485238 | 88.156.*.* 15 wrz 2014 13:19

    Odkąd zaczął rządzić postsolidarnościowy układ to polikwidowano szkoły zawodowe i technika. Rozbudowano licea ogólnokształcące, bo są tańsze (nie trzeba utrzymywać warsztatów szkolnych, drogie jest kształcenie przedmiotów zawodowych, odpadają praktyki). i wszyscy poszli do liceum. Niestety, zawsze jakaś część społeczeństwa jest intelektualnie słabsza. Niestety, nasz system masowej, taniej edukacji nie ma dla młodych ludzi innej oferty, tylko LO i matura.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. zamiast matury egzaminy na studia #1485179 | 83.31.*.* 15 wrz 2014 12:00

    każdy się przygotuje z tego co mu będzie potrzebne w dalszej edukacji, nie ze wszystkich zrobią humanistów, czy matematyków

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. warmianka #1485162 | 83.25.*.* 15 wrz 2014 11:21

    Nie do końca jest tak, że to uczniowie powinni się bardziej przykładać, gdyż wiele zależy też od nauczyciela. Kończyłam jedną ze szkół w warmińsko-mazurskim (kilka lat temu i było to technikum). Najlepiej wspominam panią od matematyki; klasa 1-3 wszystkie działy tłumaczyła nam od nowa. Tak, że większość osób, nawet z brakami dało radę podnieść choć trochę swój poziom. Z kolei w klasie maturalnej były szybkie powtórki ze wszystkiego i sprawdzanie wiedzy. Na panią polonistkę również nie mogę narzekać, gdyż przygotowała nas tak samo dobrze jak pani od matematyki. Z kolei język angielski to była totalna porażka... Połowę 1 klasy mieliśmy bardzo dobrą panią, aczkolwiek w drugim półroczu nam ją zmieniono. Tu z kolei zaczęła się tragedia. Podręczniki były przewidziane 3, ledwo zdążyliśmy z dwoma. Trzeci był zupełnie nie ruszony, nawet nie kazano nam ich kupować. W tym czasie NICZEGO nowego się nie nauczyliśmy, a nawet i posiadane informacje stały w miejscu, zero poprawy. Cud się wydarzył, bo w ostatniej klasie pani przypomniała sobie, że my przecież za niecałe 8 miesięcy zdajemy maturę. Tu również nie zdążyła z nami opracować całego repetytorium, szczęście w tym, że jeśli komuś zależało to sami pogłębialiśmy wiedzę...

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. nauczyciel #1485056 | 79.191.*.* 15 wrz 2014 09:04

    Nasze województwo jest jednym z najuboższych w kraju co przekłada się na sytuację społeczeństwa w tym dzieci i młodzieży. U sporej części młodzieży brak jest motywacji do kształcenia się . Skutkiem tego są słabe wyniki egzaminów części młodzieży.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. k.k. #1485055 | 89.228.*.* 15 wrz 2014 09:03

      To nauczycielom się nie chce !

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. kos #1485030 | 37.209.*.* 15 wrz 2014 08:24

      Jak w każdym zawodzie wśród nauczycieli jest wielu sfrustrowanych nieudaczników. Całe szczęście, że druga część jest w szkołach z powołania.

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    3. Absolwent #1485014 | 213.73.*.* 15 wrz 2014 07:54

      A może dyrektor Skrzypczyńska sformułowałaby prawidłową tezę: "Nauczyciele powinni ciężej pracować"!!!!! W całej Polsce są zbliżone warunki. Bez wątpienia jest taka sama młodzież!!! A wyniki egzaminów, w tym matury, są różne. Od lat nie zbliżamy się do średniej krajowej, o najwyższych wynikach nie wspominając. Zawsze w ogonie!!! Ale jak w szkołach pracują licencjaci po OSW czy wychowankowie myśli intelektualnej UWM z wykładowcami posiadającymi wiedzę z czasów PRL (np. H. C***t, K. G****cki i wielu innych) i do tego tacy dyrektorzy jak wyżej wspomniana to inaczej jeszcze długo nie będzie.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. bieluch #1484992 | 81.190.*.* 15 wrz 2014 07:37

        taki poziom dydaktyczny stworzyli nauczyciele, a skladaja swoja niewiedze i swoj brak wiedzy dydaktycznej na uczniow. A uczen jest papierkiem lagmusiowym kompetecji wykladowcow

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)