Popularne artykuły

Zajęcia sportowe dla dzieci

2013-10-30 12:37:10 (ost. akt: 2013-10-30 12:38:32)

Aktywność fizyczna to podstawa zdrowego, pełnego energii funkcjonowania. Zadbajmy więc o to, by nasze pociechy nie tylko wędrowały do szkoły czy przedszkola, ale też miały zagwarantowaną sporą porcję ruchu.

Zajęcia sportowe dla dzieci

Autor zdjęcia: Fotolia

Oferta dodatkowych zajęć poszerzana jest z roku na rok. Rodzice zwykle decydują się na lekcje tematyczne. Najkorzystniejsze dla dziecka są jednak zajęcia ogólnorozwojowe. Posyłając malucha na lekcje dodatkowe warto wybrać te, które oprócz, np. nauki języka obcego usprawniają jego zdolności manualne zwiększają koordynację wzrokowo-ruchową oraz rozwijają logiczne myślenie. Urozmaicony program zajęć sprawia, że dziecko nie nudzi się podczas lekcji, chętniej angażuje w ćwiczenia proponowane przez nauczyciela. Różnorodność korzystnie wpływa również na rozwój jego koncentracji. Pamiętajmy, by w spisie zajęć pozalekcyjnych znalazło się miejsce na sport.

Nie zwalniaj dziecka z WF-u
W przedszkolach są, co prawda, zajęcia z rytmiki czy tańca, w szkołach jest wychowanie fizyczne. Jednak, jak pokazują statystyki, dla dzieci to stanowczo za mało. Zwłaszcza, że sporo leniuszków kombinuje, jak by tu nie ćwiczyć na WF-ie, a wielu rodziców wypisuje im zwolnienie z zajęć, nie zdając sobie sprawy, że w ten sposób krzywdzą swoje dzieci. Dziecko pozbawione ruchu szybko stanie się mniej sprawne fizycznie i zacznie kondycją odbiegać od rówieśników.

Dla kondycji i dobrej energii
Każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na zdrowie dziecka. Wzmacnia jego układ kostno-stawowy, który nadal się rozwija i potrzebuje odpowiedniej stymulacji. Poza tym, poprawia wytrzymałość i kondycję. W sezonie letnim zadbajmy o to, by nasz potomek długo przebywał na świeżym powietrzu. Może to być pływanie, długie spacery, jazda na rowerze czy hulajnodze. Dotleniony organizm będzie miał więcej energii, dzięki czemu nauka łatwiej będzie wchodzić do głowy. Pamiętajmy, by nie pozwalać małemu uczniowi na przesiadywanie przed telewizorem czy komputerem. To prosta droga nie tylko do problemów ze wzrokiem czy wad postawy, ale też poważnych zaburzeń rozwojowych.

Zgodnie z zainteresowaniem dziecka
Szukając zajęć fizycznych dla dziecka, warto wziąć pod uwagę jego indywidualne upodobania. Jeśli maluch doskonale czuje się w grupie, lubi rywalizować i ścigać się z innymi, zapiszmy go na jakieś zajęcia grupowe. Może to być piłka nożna, siatkówka, koszykówka czy sporty walki. Dzięki temu zadbamy nie tylko o dobrą kondycję dziecka, ale też jego prawidłowa socjalizację. Nie zapisujmy natomiast na zajęcia z gier zespołowych takich maluchów, które nie przepadają za tłumem. Można się z nimi wybrać na basen lub na zajęcia z tenisa albo jazdy konnej.

Za dużo ruchu nie sprzyja nauce
Pamiętajmy, że zajęcia sportowe mają być jedynie uzupełnieniem codziennej aktywności. Co za dużo, to niezdrowo. Nawet, jeśli dziecko chce chodzić na wiele różnych zajęć, bo nie może zdecydować się na jedne, nie pozwalajmy mu na to. Jeśli codziennie po szkole uczeń będzie chodził na pływanie, grę w tenisa, piłkę nożną czy na basen, zajęcia zamiast relaksować staną się męczące i wyczerpujące. A fizyczne zmęczenie raczej nie sprzyja odrabianiu lekcji czy nauce do kartkówek i sprawdzianów. Choćby dziecko bardzo nalegało, pozwólmy mu na wybranie najwyżej dwóch form zajęć ruchowych. Jeśli dodamy do tego rodzinne spędzanie czasu podczas weekendów, maluch będzie miał wystarczającą dawkę ruchu w każdym tygodniu.
abc

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB